Torsdag

Ja hallå hallå!
Då var det torsdag, torsdagen den...den....vänta ska titta...jo torsdagen den 13 mars 😊
Det är inte lätt med veckodagarna och datum då det egentligen inte spelar så stor roll om det är tisdag eller lördag, men är det söndag då spelar det roll för då är allting stängt. 
Japp till och med deras "ICA" är stängt. Så vet man med sig att på söndag ska vi äta det eller behöver det då får man shoppa det man ska ha innan söndag.
Vilodagar är bra att ha tycker spanjorerna, sant 👍

Idag blåser det så in i bängen 😳
Solen värmer, men det blåser.
Vi har ju haft riktigt fint väder i ett par dar nu, har till och med legat på stranden två dagar.
Dock med kläder på, alltså linne och shorts 👍
Men det var skönt 😊
Man känner att det börjar bli varmare och varmare. 
Ja förutom just nu då 😒😁
Nu började det att regna 😳
Skönt, då slipper jag att vattna blommorna!

Måste fundera ut vad man ska äta idag...idéer?

I helgen var jag iväg till Veronica och Gabriel 😊
Vi var på marknaden och fikade en massa 😁
Alltså det finns munkar här som är fyllda med nutella 🍩😱
Give me a break liksom!!
Jag kan utan att överdriva säkert klämma i mig 5 stycken utan problem!
Men det finns ett problem med det dock...
Och det är att man inte bör göra det 😞
Jag kan börja gråta nu när jag tänker på dom! Vill haaaaaaa!!
Hur som helst så hade vi det väldigt mysigt på alla sätt och vis, vädret var toppen och vi tog det bara lungt. 
Var till stranden, lagade käk, spelade fotboll och tog långa promenader med hundarna.
Sen i söndagskväll for jag hem, Mr F landade i Alicante vid 23:45 på söndagkväll och jag skulle plocka upp honom.
Ja och vad händer?
Jo jag blir stannad av Polisen....neeeehj men kul.
Dom börjar snacka och jag fattar nada?!
Framför mig står en svenskreggad husbil, jag frågar kvinnan som står vid bilen vad polismannen vill ha.
- Körkort eller pass och registreringsbevis samt försäkringspapper på bilen.
Okey, körkort check ✅
Försäkringspapper....inte check 🚫
Registreringsbevis...(leta leta) aaah servisboken och alla andra viktiga papper hittade!!!
Slår upp boken och TAAAADAAA fel bok 😒
Har tagit fel bok, den boken jag ska ha ligger i bilen hemma och tvärtom, alltså i Sverige.
Nej men kul Natta!! Kuuuul!
Måste ringa Veronica...mitt i natten....tur att hon inte hunnit lägga sig.
Hon pratar med polisen och dom kommer fram till att jag får 2 veckor på mig att fixa fram papprena. 
Så den 19 mars ska jag tillsammans med mina förhoppningvis anlända papper besöka polisstationen i Elche.
Annars BÖÖÖÖÖTER 😱
Tur att jag har min Veronica ❤️
Utan henne....skulle det vara svårt 👭

Nu måste jag göra lite nytta.
JUST DET! Jag tvättar ju 👍😱
Ska hänga tvätten 😊

Puuuuuuuuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0