Soffan

Ligger som sill i soffan under min underbara 9 €'s filt 😊
Oj där gick något sönder hos grannen!
Oooops! Tanten kommer inte att bli glad 😱
Dom håller på att bygga om inne hos grannen, ni kanske inte tror mig när jag säger att det låter som tusan därifrån!
Det är helt sant.
Hade ingen aning om att dom skulle bygga om, ni kanske undrar hur i hela fridens namn jag skulle kunna veta det, men jag tänkte att man kanske berättar sånt för sina grannar?? Eller inte...
Hur som så vaknar jag vid 8 i fredags morse av ett sånt himla liv!
Först trodde jag att det var krig, sen jordbävning och sen när jag förstod att det inte handlade om någon sånt trodde jag att någon höll på att bryta sig in hos oss men inte brydde sig det minsta om att hela Alicante också hörde det 🙉
Jag sprang yrvaket upp och kollade mig runt, ingen här och inget krig heller...hmm...
Då började det igen!!
BOOOOOM BOOOOOM! PANG PANG PANG! DRRRRR DRRRRR!
Ja det där sista "drrrrrrr" ska föreställa ljudet av en sån där maskin som man har när man bilar igenom betong och liknade, ni vet? En sån där som man ser på TV som dom står och håller i och så hoppar hela människan när han/hon borrar ner i marken.
Nu förstod Ni va?
Bra 😊
Ja en sån höll dom på med, PÅ VÄGGEN 😱
Saker ramlade till och med ner från väggarna i vårt kök, förstå i deras hus då!
Hmm....tänk när det faktiskt är jordbävning, usch va hemskt!
Hur som, snackade med granngubben idag och han sa att det bara är målningen och städningen kvar och sen är dom klara.
Great! Då kan men njuta av sommaren iallafall 😊👍
Försökte mig på ett litet skämt:
- Jaha då har din fru sitt jobb kvar då, städningen 😉
Han fattade inte....
- Nej, det kommer hit 2 stycken som ska städa.
Kul kille 😒
Kunde väl dra lite på smilbanden iallafall 😜
Nu är det iallafall lungt, det ända som hörs är en fläkt som står och går.

Idag har vi haft en riktgt fin dag!
Hunden har badat och jag med, iallafall till knäna 😉
Fy 17 va mycket nudister det har börjat komma nu!!
Inte för att det gör nåt, dom är trevlig 😃
Pratade med en idag, en man.
Han kom fram till mig när Gaston badade.
Ha ha ha! 
Döm mig inte nu, men det är lite svårt det där med att prata med en naken människa 😁
Ögonen dras till ett speciellt område av kroppen på den nakna människan fast man egentligen kanske inte vill ser 👀
Ha ha ha 😝
Varför? Varför är det så?
Nån som vet?
Ha ha ha!
Eller är det kanske bara jag 😳
Ha ha ha!
Iallafall så pratade vi en stund och efter ett tag kikade jag "ner" och sedan snabbt som ljuset upp igen och sedan gick han vidare 😅
Ha ha ha!
Jag är inte normal 😂
Lite längre fram låg en kvinna och det var samma visa där så jag vill inte höra nåt i still med "att jag är en fluktare" eller liknande 😄
Nog pratat om det!
Har även setat på balkongen och läst, käkat fläskfilé med potatisgratäng och just nu är jag så sjuk sugen på godis att jag skulle kunna vräka i mig Engelskt konfekt om det fanns trots att det är hur snuskigt som helst 😱
Har Nutella, men inga jordgubbar.
Kan ju inte bara käka nutella???!!!!
Eller kan men 😍
Måste göra nåt åt det här?!
Ta ett äpple kanske 😁

Var ju iväg till Polisstationen också med mina papper på bilen, så det är grönt ✅

Annars inget nytt just nu...helt ärligt kan jag inte tänka just nu, måste ha nåt 😳
Ska dra mig vidare mot köket och undersöka vad det finns.
JA! Vi har ju ost och fikonmarmelad 😍
Och så lite kex, mums 😋

Vi hörs sen 🏃💨



Usch! Han har inte lärt sig ÄN att vattnet är jätte saltigt 🙊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0