Jaha...

Mmmmm....då har det hänt igen, Guss blev attackerad och biten av
en hund för andra gången på kort tid *suck*
Den här gången var det en schnautzer.
Vi var ute och gick som vanligt i godan ro och njöt av vädret, jag hade
musik i lurarna så jag hör inte utan ser bara en svart liten hund stå på
bakbenen och beter sig allmänt ouppfostrat på andra sidan gatan.
Tänker inte mer på det utan går istället vidare.
Efter en stund hör jag hur skallet kommer närmare och plötsligt står
den svarta lilla hunden framför oss.
Den luktar på Guss och sedan flyger den på honom.
Även denna gång har den arga lilla jycken turen på sin sida, Guss
får inte tag i honom.
En tant kommer efter en stund och tar tag i sin hund, vi tittar
på varann.
Kärringen ( ursäkta mitt ordval, men nu är jag arg ) står bara där, hon
säger inget, inte förlåt, inte ursäkta, inte hur gick det, hon säger
NADA, hon bara står och tittar på mig medans hennes hund
fortsätter bete sig som en mupp.
- Är det en hane? undrar jag.
- Ja, men han är bara en valp...hasplar hon ur sig.
-Jaha, men din VALP verkar trots sin unga ålder inte gilla andra
hundar eller? väser jag.
- Nääääh....svarar hon.
Jag går därifrån och skakar på huvudet, jag känner mig så himla maktlös.
Nu tycker ni kanske att jag är en trångsynt och gnällig idiot, men där
har ni FEL!!
Jag är bara så trött på det här!!!!!
Hade det varit min hund som betet sig på samma vis hade det INTE varit okey
och han hade antagligen blivit avlivad!!!!
Men för att det är en "söt" liten knähund som beter sig allmänt stökigt
så får det gå för den här gången och för ALLA andra gånger med
för den delen!!!!
Ni förstår inte hur illa det känns när folk går omvägar för att slippa möta mig och min hund,
när folk skakar på huvudet när jag är ute och går med min hund, när alla dessa debatter
ständigt publiceras omkring oss om hurvida man ska tillämpa "körkort" på vissa hundar
och sluta att helt avla fram alla dessa "kamphundar", då blir jag arg.
Det står då minsann aldrig i nån tidning om alla dessa "knähundar's beteende", gör dom aldrig
ens en fluga förnär undrar jag?
Tydligen inte!!!!
Vänta, vänta, vänta....min puls...mitt blodtryck...jag måste lugna ner mig...
Så där ja, vart var vi? Jo!
Life is a bitch sometimes....
HAHAHAHAHA!! Jag är en tööönt, en riktigt töntig tööönt :D
Men så här känner jag.
Tycker så synd om Guss, hahahaha! Ni ska se honom
efter all action, han fattar aldrig vad som har hänt, han bara står där
och man riktigt ser hur han tänker så det knakar :)
Tillslut går han vidare, men så kan han stanna upp efter några meter
och vända sig om och tänka lite till, hihihihi.
Samtidigt förstärker ju inte dessa incidenter Guss "trevliga" sida mot andra
hundar heller, det blir ju bara värre.
Jag menar varför ska killen vara schyst om ingen annan är det?!
Stackars min söta <3

För övrigt är jag superglad och väldigt nöjd med min tillvaro <3


Hur kan man inte gilla den hääääär :D

Kommentarer
Postat av: Hanna

MEN GUD, VAD ÄR DET FÖR IDIOTER!!! Stackars Gussi!! Jäkla tant, varför bad hon inte om ursäkt och skällde ut sin hund el nått?? Förstår att du är arg Natti!!! Pussa gussi från mig!! KRAAAM

2012-03-22 @ 21:37:46
URL: http://hanniebanani.blogg.se/
Postat av: Verre

Stackars bibo <3

idioter finns de mycket av tyvärr och alla är otroligt försynta när de gäller större hundar, otroligt nog är de dom som är snällast! Din bibo gör juh inte ens en fluga förnär stackarn! Han är såå söt så man har lust att borra huvvet i hans mjuka päls :)

Har mammas små rottweilers här idag o jösses :)

Puss på dig min fina!! <3

2012-03-23 @ 09:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0