En sak

Ni som bor här i Västerås och kanske ni från andra orter i landet också har hört rubrikerna om våldtäktsförsöket som ägde rum i Rönnybyskogen igår?
Usch så hemskt, man kan ju inte ens föreställa sig hur illa det egentligen är :(
Ni vet att om jag hade varit ute och promenerat med Guss och hört eller sett händelsen och den misstänkte fly från plstsen hade jag släppt Guss lös och sagt "Ta Busen".
Guss hade antagligen sprungit efter killen ( mest för att han sprang ) och hade inte den misstänkta gärningsmannen stannat då eller försökt att på något sett få bort Gaston så hade min jycke förmodligen bitit honom i handen/armen.
Då undrar jag nu, är detta fel?
Alltså är det lagligt att göra på det här viset eller kan jag som hundägare på nåt sett bli skyldig till nåt?
Jag skulle nog aldrig tveka hur olagligt det än nu må vara, men det skulle vara intressant med ett ärligt och korrekt svar.
Hur hade ni gjort? Svårt....kanske grips man av panik i stundens hetta, men jag tror inte det.
Ser jag saker och ting utifrån utan att på nåt sett ha varit inblandad i händelsen tror jag bara att jag agerar rakt av.
Japp, jag är 100 på det ;)

Nu ska jag sova, go natt och puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0