Neeeeej!

Det går inte att skriva på datan!! Eller ja det går ju, men allt blir så hoptryckt. Det går liksom inte att göra mellanrum och det MÅSTE jag kunna för annars blir jag själv knäpp och då kan jag ju bara föreställa mig hur jobbig och rörigt det kan komma och bli för Er ;)

Iallafall så kan jag inte sova, har hunnit vända på dygnet under dessa lediga dagar....blääää på ett sett måste jag erkänna.
Sen har grannarna fest så det hjälper ju inte mig att komma till ro om jag säger så.
Så därför tänkte jag berätta om vår bröllopsdag :D
The BIGGEST day in my life som höll på att gå åt skogen ;)

Enjoy!

Okey, dagen började tidigt fredagen den 5 augusti 2011. Klockan ringde redan vid 8 för min del, men min blivande sov vidare till 10 eller ännu senare?! Minns inte riktigt vad klockan var för jag var redan hos frisören då han ringde mig och sa att han var vaken nu. Bra där!
Dock gav han mig ett besked som fick mig att tappa andan i några sekunder.
- Du.....
- Ja?? frågade jag tillbaka.
- Sångaren har inte landat i Sverige än. klämde han ur sig lite tyst.
- Men va säger Du?!?! Är han inte här än?! Men hur tusan ska det nu gå???!!!
Jaha, det var den musiken tänkte jag. Tydligen satt killen fast i Hamburg på grund av inställda flyg, men Mr F lovade att det skulle ordna sig.
Mmmmm....vi får la se hur det blir med den saken tänkte jag, men sa inget.
Hur som helst så åkte jag och min tärna till stan tillsammans för att göra oss i ordning, jag började hos frisören och Fadia gick till make upen.
Planen för min del var den att jag BARA hade tänkt mig att ha en liten "spansk knut" bak i nacken, men var som sagt inte helt 100 då jag kliver in på salongen sen morgonen.
Frisören ville se klänningen på bild och sa sedan att jag och frisyren skulle "försvinna" i allt tyll och bland den där jätte kjolen om hon gör en sådan enkel frisyr.
Hon frågade mig om hon fick fria händer och bad mig bara att lita på henne så skulle det bli lysande.
- Fine! Gör vad Du vill! svarade jag och sedan var allt igång.
Fyyyyyyyyyyyyy satan va oooooont det gjorde!!!!!!
Jag grät!!!! Tårarna sprutade!!!!
Alla som kom in på salongen och även den övriga personalen trodde att det var glädjetårar.
- Titta hon gråter! Naaaaaw va sööööt!
Jo tjena, jag DOOOOOG och inget annat så sluta stå där och inbilla Er nåt!
Attans att det inte finns någon bild på mig under själva arbetet, Ni skulle ha skrattat ihjäl Er.
Iallafall så tog det nästan 40 minuter att bli klar, vilket jag tackade för då tiden började bli knapp.
Betalade för frillan och sprang vidare till make upen.
Mötte Fadia på vägen mellan bytet.
- Meeeen Guuuuh så Du ser ut!!!!!! vrålade hon och tar sig för munnen samtidigt som hon gör allt för att hålla tillbaka tårarna så dom inte förstör hennes sminkning.
Natta det var inte så HÄR Du skulle se ut!!!!????
Japp, det var inga glädjetårar här inte. Hon tyckte inte om det.
- Jag vet Fadia, jag vet. började jag samtidigt som jag var tvungen att trösta henne lite.
Det var inte vad vi sagt från början, men jag är nöjd, okey?
Hon nickade sammanbitet, hon var tvungen att gilla det. He he he.
Fick höra senare på kvällen att hon gått till salongen och skällt ut dom för frillan min, Gölle då.
Jag bad Fadia hämta brudbuketten hos floristen och allt annat vi skulle ha med oss till Stockholm medan jag sminkade mig.
Ringde Fadia efter cirka 30 minuter och frågar vart hon var, hon skulle vara hos mig om 5 röda.
5 röda senare hoppar jag in i bilen och vi åkte nu mot Stockholm.
- Natta.....bli inte arg nu, men titta i påsen. Titta på buketten....stammade Fadia.
- Vaaaaaa!!!??? Vad är det HÄR??!! skriker jag då jag får syn på min så kallade "Sex and the city" brudbukett.
- Jag vet, jag vet! Du skulle ha sett hur den såg ut från början innan jag bad dom göra om den! Jag skrek på dom och sa att dom hade exakt 10 minuter på sig att göra om den och då blev resultatet så här. Tur att jag bad dom visa mig den innan dom slog in den i papper för annars hade Du fått en påskbukett. Dom hade stoppat ner gula gerberor i buketten Natta, GULA GERBEROR!!
Det här är 100 gånger, nej 1000 gånger bättre, lovade Fadia mig.
- Ja, Du har rätt. Jag ska bara ha den i kyrkan och sen ska jag ju slänga den till nån annan så det funkar nog? lyckades jag klämma fram. Menade ju inte det helt och hållet men så fick det bli.
Vid Enköping började jag äntligen lugna ner mig lite och passade på att kolla runt lite i bilen för att se om allting var med.
- Fadia? Var är våra caketoppers? undrade jag nu.
- Era vad? Fadia såg ut som ett frågetecken.
- Våra gubbar som ska vara på tårtan? förklarade jag vidare.
- Faaaaaan!! Dom glömde jag!! skrek hon rakt ut.
Fort som ögat ringde jag Mr F, men han var redan framme i Stockholm. Ringde då till övriga släkten på Hammarby, men även dom var långt hemifrån.
*Suck*
Aja, vi får väl vara utan gubbar då. Nu var jag allt bra slut, men det var inte mycket att göra nånting åt.
Dessa gubbar står btw ännu kvar hemma i bokhyllan, hi hi hi.

Nu var vi framme i Stockholm och sätter oss ner för att äta spagetti och köttfärssås hos Mr F's syster.
Väl framme börjar nya saker att krångla, men det berättar jag mer om imorgon ;)

Nu ska vi sova. Hade gärna berättar allt idag, men det tar så sjukt lång tid att skriva på luren.

Nattis på Er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0