Syrianer

Jag har fått en fråga om hur det är att vara tillsammans med en syriansk kille :)

Ha ha ha! Jag dööööör när jag tänker på hur jag och min Mr F hade det i början, hur kul och spännande det var :)
Till att börja med vill jag berätta att det för mina föräldrars del aldrig har varit några bekymmer över vem jag och mina övriga syskon träffar eller är tillsammans med, huvudsaken var och är att vi trivs tillsammans med personen vi har valt att vara med.
Sen kan mina föräldrar mycket väl ha haft tankar och åsikter, men aldrig några som kommit fram till oss barn. Jag kommer nog också ha åsikter den dagen då mina ungar "släpar" hem någon och säger;
- Det här är min Kärlek!!
- Åh, va kul mitt barn....
Ha ha ha! Fattar ni, fuuuullt normalt....tror jag ;)

Hur som helst, jag visste inte alls hur det var att vara tillsammans med en syriansk kille innan jag träffade Mr F. Minns knappt om jag sett eller träffat någon tidigare?! Troligtvis inte?! Ha ha ha!

Jag vet iallafall att Mr F's familj undrade om det var seriös mellan oss den dagen det kom ut att han träffade en tjej som inte var syrian.
När han sagt ja, jag tror och vill försöka tillsammans med den här tjejen var det grönt för vår del.
Så det undrar jag nu Sara, är det seriöst? Är han seriös? Hur pass mycket vill ni det här? Jag vet att man inte kan veta sånt till 110% men samtidigt vet man vad man känner och vad som är värt att satsa på och kämpa för.
Mr F familj har ju dessutom levt i över 30 år i Sverige, dom har kommit in i samhället och tycker att det är okey att man delar sitt liv tillsammans med vem man vill bara man äskar varann och vill dela resten av sitt liv med varann. Samtidigt finns det ju dom som inte tycker att det är okey, men det finns det ju folk till överallt och bland alla folkslag. Vissa är helt enkelt väldigt traditionsbundna.
Jag mins att jag tyckte att det var konstigt när vi träffade Mr F's föräldrar i början.
- Är vi tillsammans nu? kunde jag fråga Mr F.
- Ja, det är väl klart att vi är! svarade han.
- Öhj! Släpp min hand!! Mina föräldrar kommer!!
Det här är min VÄN Nathalie.
Va?!?! Var vi inte nyss tillsammans?!?! Ha ha ha! Så var det i början, men sen som sagt fick vi grönt ljus ;)
Jag tror att det är mycket upp till din kille om det ska funka, om ni ska ha en framtid.
Vet du något om hans föräldrar? Har han syskon? Är dom gifta? Är dom gifta med icke syrianer?
Jag försökte dock aldrig spela någon jag inte var framför hans familj och övriga släckt, utan jag var och är den jag är. Det tror jag att man kommer långt med. Och det gör man ju i alla nya relationer.
Självklart är det en helt annan värld jag lever idag än tidigare, fast på ett bra sätt.
Sen tror jag att jag och min man har "planat" väg för kommande generation ;)
Ha ha ha ha! Nej, inte så att vi hamnar i historieböckerna eller så men många blev positivt överraskade till vårat val av vigsel exemelvis. Vi hade en kombination, en svensk och en syriansk präst. Många kom fram till Oss efter vigseln och sa att det var både fint och en väldigt smart lösning så alla kunde vara nöjda. Sånt gillar jag :)

Nej sen vet jag inte? Fråga på :)

Så till alla Er där ute och speciellt till Dig Sara;
- Keep the love on fire!! För imorgon är det som sagt Alla hjärtans dag <3


Kommentarer
Postat av: sara

Allså vi är ju seriösa med varandra och vill leva resten av vårt liv med varandra om man säger så men det är lite läskigt hur hans familj exempelvis ska reagera på att vi är tillsammans eftersom de är väldigt traditionsbundna ochvi två har ju inte alls samma kultur.. Hursom helst önskar dig och din man all lycka i framtiden :)

2012-02-15 @ 19:31:29
Postat av: Natta

Dåså Sara! Jag kan inte se några hinder ;)

Lycka till!!

2012-02-15 @ 19:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0