Vädret

Va fint väder vi fått nu på morgonen, det här kommer att bli en fin dag :)

Idag slutar jag klockan 18....japp, 11 timmar at work det är grejer det ;)
Jag tror mig veta vart jag hamnar, återstår att se om jag har rätt.
Hoppas att jag har fel, ha ha ha.

Berättade aldrig vad som hände igår.
Igår var Jasse hundvakt åt Guss, efter Gussis lunch som är vid 2 tog dom en promenad.
Efter en stund började Guss att vingla, inte hela han utan bakbenen blev som spagetti.
Tillslut säckar han ihop och ligger bara där. Jasse försöker få upp honom och han försöker själv att resa sig, men inget händer. Då ringer hon mig på jobbet. Tillslut reser han sig medan vi pratar, men benen vinglar än. Jag bad henne skynda sig hem och ta ett socker på honom då jag tänkte att det kanske var för lågt. 5 minuter senare ringer jag igen, han hade 21,5. Då var det inte det heller...
Ringde veterinären. Vår veterinär var inte där så jag fick tala med en man. Vad han sa hinner jag inte att ta nu, suck säger jag bara.
I stora drag menade han på att det här berodde trodde han på Guss socker och insulin, jag och Mr F har på nåt sätt "framkallat" den här reaktionen som hände idag?!
Ville be honom fara och flyga, men istället sa jag att han absolut INTE kunde lägga det här på oss!! Vi kom iallafall fram till en slutsats och nu ska vi pröva hans metod i en vecka och sedan höra av oss om resultatet. Efter det tar vi ny åtgärder om det behövs, vilket jag inte hoppas :S
Måste dock påpeka att den här veterinären även sa en hel del vettiga saker med, men det var inte kul att höra att han tyckte att det här var vårt fel.
När jag kom hem igår verkade Guss må bra och det tycker jag att han verkar göra nu med :)
Han är dock väldigt flåsig och har varit det i några dagar nu, men det tyckte inte veterinären vi skulle lägga så mycket vikt i....
Aja, dax att gå hem och sen jobba :)

Fina väder!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh, Gussi<3

2012-04-19 @ 10:57:21
URL: http://hanniebanani.blogg.se/
Postat av: Veronica

Söta Gussi! <3

2012-04-19 @ 17:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0