Driver nån?

Men jag döööööööööööör rakt av bara!
Vart är världen på väg?
Ni behöver INTE hålla med mig nu utan det här är
endast min egen åsikt och jag säger bara
HERREJÖSSÖS!!
Tänk att det finns en BOK för BARN som handlar om plastikkirurgi!
I boken får man följa en mamma som inte är helt nöjd med sitt yttre
utan vill genomgå en plastikoperation för att bli "gladare".
Hon talar om för sitt barn att hon ska träffa en doktor som ska hjälpa henne
att bli vackrare, barnet undrar varför eftersom hennes
mamma är den vackrast mamman i hela världen.
Då svarar mamman att hon vill bli liiiiite snyggare för då kommer
hon att bli ÄNNU gladare.
YES! Det är sant...
FINE! Alla får gör VAD dom vill, men ärligt lite långt har man
väl ändå gått nu?
Eller?
Men det är svårt...
Vad är rätt och vad är fel?
Ingen kan svara på det kanske?
Idag opererar vi mycket i våra Landsting med hjälp
av våra skattepengar.
Vi opererar våra barn, då dem "lider" av för
utstående öron.
Rätt eller fel?
Vi opererar överviktiga personer.
Rätt eller fel?
Vi opererar män med "bröst"?
Rätt eller fel?
Jag har inget svar, jag vet bara...eller jag vet tusan i mig ingenting just nu :S
Vi opererar även kvinnor som har haft bröstcanser och blivit tvugna att
ta bort hela bröstet och som får hjälp med ett nytt.
ALLT det ovan nämnda även det sist nämnda genomförs på
helt friska personer, man behöver inget nytt bröst
för att man tagit bort ett på grund av canser.
Men man vill nog gärna ha det, jag skulle vilja ha det om jag vore
i den situationen.
Det är svårt...
Men vart ville jag komma med allt detta trams?!
Jo, jag menar bara att alla dessa ingrepp börjar bli
allt vanligare och idag höjer inte många på brynen då man ser
några fejk bröst eller ett något stramare ansikte.
Samtidigt är det lite skrämmande att det blivit så.
Jag antar att denna bok var tvungen att komma till slut?
Vi lever ju trots allt i en ny tid där mycket är möjligt och där
fler har råd med alla dessa ingrepp.
En sista sak, man har börjat prata mycket om "Mommy makeover's".
Varför betalar inte våra Landsting det?
Jag förstår varför man INTE gör det, men samtidigt kan jag inte förstå
VARFÖR man INTE gör det då man gör så mycket annat
för att se "snyggare" ut och får det pröjsat av sjukvården.
Dom säger att man ska vara "nöjd men som man är", but I dont know
about that...
Nån ljuger?!
Bilderna har jag hittat på Google, där kan man hitta fler utdrag ur boken.
Vad ska jag säga?
Enjoy reading?!
Nääääh, jag vet inte det jag :S

Kommentarer
Postat av: Hanna

MEN GUUD!! En bok om sådant.. nej det tycker jag inte är okej!!!



Vi får ses i veckan för en promenix:) Ha en fin helg! PUSSSS

2012-05-05 @ 19:19:22
URL: http://hanniebanani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0