Jo tjena

Men ärligt!! När dom lägger upp 14-åriga flickor som gör reklam för anti-rynkkräm då undrar man ju om det är jag eller dom som är helt väck?!
Den som är mest väck måste ju vara den som går på reklamen?! Jösses! Hur många rynkor har en 14-åring?!?!?
På tal om reklam, jag blir mer och mer förvånad varje dag när jag lyssnar på radio.
För inte så längesen började dom ju göra reklam för laseroperationer för ögonen och då tänkte jag "okey, varför inte" fast jag tyckte att det var ett lite konstigt sätt att marknadsförs sig på. Men det kanske bara är jag som är old ;)
Hur som helst så tycker jag iallafall att det har gått för långt när man börjar göra reklam för fettsugning med laser och gastrik bypass operationer på radio! Då säger dom typ;
- Är du inte nöjd med din kropp och har svårt att gå ner i vikt?
Kom till oss så hjälper vi dig med hjälp av laser bla bla blaaaaa...
Nej men usch!!
Skippa den sortens reklam! Det måste finnas annat där ute att göra reklam för?
Tänker man inte på vilka som lyssnar? Kanske barn och ungdomar ( och vuxna ) tror att detta är ett bra sätt att "gå ner i vikt" på?!
Ja, vad vet jag hur dom tänker, men jag tycker det är konstigt att man sänder sånt i radio.
Behöver man gå igenom ett sådant ingrepp vet man nog vart man ska vända sig och förhoppningsvis får man inte idéen bara genom att man hört en reklamjingel på radio en gång :S

Ha ha ha! Slutklagat!
Nu ut med hunden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0