Nu!

Nu äntligen sitter jag! Det är första gången sen jag kom hem som jag sitter....ell ja, jag har ju suttit i bilen, vid bordet och ätit, vid datorn och betalat räkningarna och självklart på toa, men det HÄR ÄR första gången idag som jag sitter och tar det lugnt.
När jag kom hem från Dalarna var jag tvungen att fixa min hemmanyckel som Jasse hade och hon var ute i Skultuna. Sen for jag till Hälla och köpte smärtstillande till Gaston. Efter det gick jag ut med Gaston och för att köpa pizza, slänger också i 2 stycken maskiner med tvätt på vägen ut med hunden. Väl framme vid pizzerian hittar jag inte mitt visakort, går hem igen. Letar och letar, men hittar det inte. Går ut och till bilen, måste ha glömt det där men icke.
Tar då ytterligare 2 varv med hunden där vi gått innan för att se att jag inte tappat det på vägen, men inget. Går till bilen igen och letar lite noggrannare, men inget.
Går hem och letar även där lite noggrannare, men nada.
Ringer och spärrar kortet, som för övrigt är så nytt att jag ännu inte hunnit lära mig koden för jag och min kära man slarvade bort det förra som sen kom fram....ha ha ha ja, ni ser :D
Vart var jag? Jo, efter att ha spärrat kortet ringer jag Jasse och nästa tjurar;
- Snääääälla kan jag få låna ditt kort? Jag svälter!!
Svaret är ja, kom och hämta det. Åker till Jasse och Jockes ny lägenhet som dom håller på att renoverar och hämtar kortet för att sedan åka och köpa mat. Ringer och för beställer maten för att det ska gå lite snabbare, väl framme ska jag till och betala maten då funkar inte deras kortmaskin. Tar då bilen till närmaste bankomat och tar ut pengar. Tillbaka till pizzerian och hämtar maten. Kommer hem, springer ner till tvättstugan och slänger i tvätten i torktumlaren och resten hänger jag upp. Springer upp igen och käkar min mat som nu hunnit bli kall. Messar Nima och frågar om jag ska köra hem honom till Skultuna för jag måste ändå åka dit och betala räkningarna och det vill han. Hämtar honom hos Jasse där han har varit och hjälpt till och sedan far vi mot Tuna. Stannar på ICA och handlar. Betalar räkningarna, pratar en stund, ha ha ha Nima och pappa är korkskallar jag ska berätta varför sen.
Efter det åker jag hem, tar min torra tvätt med mig upp och ger Guss mat och medicin.
Sen promenerar vi och nu är jag här, i soffa :)
Hängde ni med ;)

Jag dööööör :D

Ska ta en sista sväng med Guss snart igen.
Imorgon jobbar jag kväll så Guss ska hänga hos Svärisarna.

Vi kanske hinner höras innan jag kryper till kojs?
Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0