Morrn morrn

Jaha hej på Er :)
Då var man vaken igen. Har natten eran varit bra? Min har varit fin, sovit som en klubbad säl.
Ska snart kliva upp, men än sover Guss så då kan jag passa på att ligga kvar i sängen ;)

Ska fortsätta med min story, min riktiga story!

Klockan börjar närma sig avfärd mot kyrkan. Bilen som ska ta mig dit kommer klockan 5 då kyrkan börjar halv 6.
Minns att det var SUPER viktigt att vi kom igång i tid då dom hade extra öppet bara för vår skull och då vill man ju inte klanta till det om jag säger så.
Ska nu iallafall sätta på mig klänningen, men lyckas inte få upp blixtlåset på påsen den ligger i. Fler försöker, men ingen lyckas. Då plockade vi fram saxen och klippte upp säcken, försiktigt, försiktigt så inget går sönder på klänningen. UTE! Den var hel och hållen.
När jag satte på mig den dock kletade jag av mitt läppstift på kjolen, men dom omkring påstod att det inte syntes så det var bara att köra på.
Helt plötsligt får jag ett samtal, det är min blivande man som är helt uppe i varv. Mobilen dör och jag måste genast ha en laddare. Efter en stund kan jag slå på den igen, jag får ett nytt samtal.
- Natta!! Vi har skrivit fel adress på inbjudningskorten!! skriker han halvt hysteriskt.
- Vad säger Du? fortsätter jag.
- Jo, vi har skrivit fel adress till kyrkan på inbjudningskorten. Kyrkan ligger på en heeeeelt annan adress, Du får ringa runt till våra gäster och ge dom den nya adressen! envisas han med.
- Är Du galen?! Min bil kommer ju om 5 minuter. Våra gäster hittar nog dit ska Du se, om dom vet vad kyrkan heter hamnar dom nog där tillslut! fick han nu till svar.
Vi la på och jag for ut till bilen som stod och tutade utanför.
Chauffören hälsade mig och Mr F's systrar välkomna och sedan for mot kyrkan.
Efter några minuter i bilen är vi slutligen framme, vi har tjoat och tjimat under hela bilfärden, förklarat vår kärlek till varandra och sjungit i massor. Det var en riktigt super stämning och allt som har varit är i tiden för NU blickar vi framåt.
Min vita rolls royce rullade upp för backen mot kyrkan och chauffören stannar, kliver ur bilen, öppnar min dörr och säger;
- Nu är vi framme! Välkommen! med gladaste rösten i stan.
Jag ser mig omkring...
- Va menar Du? Det här är feeeeeel kyrka!! ropar jag nu nästan helt hysteriskt.
- Jaha, är det? Men vilken kyrka skulle Du till då? undrar han lite chockat.
- St. Matteus kyrka ska jag till! Nu var jag tusan i mig nästan galen.
- Men då har vi kommit heeelt fel! säger chauffören och hoppar in i bilen igen. Vi skulle ha svängt av lite tidigare, bara att åka tillbaka, fortsätter han.
Jag dööööööör tänker jag tyst.
Efter en stund kom vi fram till den riktiga kyrkan där vår ceremoni skulle hållas.
- Natta Du får sitta kvar i bilen, bussen med gästerna har inte kommit än! Detta kommer alla emot mig och berättar.
Fine!! Jag kan sitta kvar, vi är åtminstone på plats nu.
Jag får också besked om att sångaren har landat i Sverige och att han nu befinner sig på ett hotell för att sova en stund, det hade varit en lång och jobbig resa då den trots allt tagit ett par dagar med start från Syrien.
Tiden gick och inte kom det nån buss här inte. Efter 30 minuter föreslog jag att vi ska börja utan dom, vi gör oss beredda.
- Nej, nej, stopp, stopp! ropar någon. Vem det var mins jag tusan inte....
Vi kan inte börja än, Melissa som ska slänga blommor framför Er i kyrkan befinner sig på den bussen! fortsätter den här personen.
Men va @),)@@@"@¥>#~,£¥+ tänker jag bara, kan det vara nog nån gång?! Jag tror att vi väntade i sammanlagt 45 till 1 timme på den där busskrälle, usch en sån dag!
Slutligen kommer dom och ceremonin kunde äntligen börja.
Allt flöt på, förutom att vi alla där framme lackades av svett, det riktigt RANN svett längs med mina ben....blääää.
Vi sa JA till varann och efter det skulle vi åka och ta kort med våra fotografer. Kursen styrdes mot Haga Slott dit ALLA åker för att fotografera sig hade vi fått veta.
Då gör vi det också!
Trodde vi ja....
Nopp! Där var det stängt.
- Men vad är nu detta? undrade fotograferna.
- Ja, dom har ju stängt igen området nu när Victoria och Daniel gift sig och flyttat hit, förklarar chauffören.
*SUCK*
Bara att hitta ett nytt ställe då. Men det gjorde vi ganska snabbt, chauffören kände till många platser så det var inga större bekymmer mer än all tid i bilen.
Vi tog våra kort och åkte sedan mot lokalen och DÄRIFRÅN kan jag inte minnas att fler saker gick åt skogen.
Nu var vi på plats och INGET kunde längre stoppa oss!!

Den kvällen tog jag igen allt jag någonsin missat i mitt liv, jag var den gladaste personen i världen nu :D

Tiden sa "SWICH" och kvällen gick mot sitt slut, alla åkte hem och enbart några blev kvar och hjälpte oss med presenter och dylik. Då kom jag att tänka på min bukett, jag hade ju ännu inte slängt den. Gav den därför till Mr F's kusin och faktum är att i år gifter hon sig :D
Kommer att bli grymt kul på deras bröllop!!! Längtar <3

Jag och min man tog in på hotell som han hade donat med utan min vetskap, helt underbart var det.
Väl inne på rummet beställde vi pytt i panna då vi var så hungriga, ingen av oss hade hunnit varken äta eller dricka nåt under kvällen. Mr F skulle hjälpa mig av med klänningen, men lyckades inte. Ryggen på klänningen hade ju små, små klädda knappar och dom fick han inte upp. Efter att ha kämpat i närmare 15 minuter så tog han ett rejält tag och drog, ni vet som man kan göra med skjortor som har sånna där "klickknappar". Jag var fri :D
Från klänningen iallafall ;)

Nej nu måste jag upp, hunden kräver sitt.

Kan ni nu förstå varför jag inte berättar klart om hela bröllopsplaneringen? För tänk Er själva, det här var BARA bröllopsdagen som krånglade. Tänk Er all planering som startade redan i november!! Jag blir matt ;)

Bästa dagen i mitt liv dock och jag ångrar inget <3

Nu frukost, sen träna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0