Mossan & Fassan

Sitter hemma hos mamma och pappa, har ätit god mat så
man kan säga att jag tar igen mig nu ;)
Har dock ett litet bekymmer....HUR SKA JAG KOMMA HEM ?
Fick ju låna deras bil igår och idag ska jag lämna tillbaka den, bläää.
Ja, jag vet ta "bussen som alla andra" men neeeeeej !
Försöker att locka dem på alla sätt och vis här hemma.
- Snälla, kan Vi inte åka till IKEA ?
- Ska inte Ni åka in till stan och tvätta bilen ?
- Oh, titta här !! Coca-cola på ÖB för 10 kronor !!
Men inget funkar :(
Ska väl kolla när nästa buss hem går...

Jag och Mossan for till Apoteket och det gav mig värsta
Flaschbacks sen sist hon och jag var på Apoteket tillsammans ;)
HAHAHAHAHA !!
Lyssna på det här då.
Jag, Emil och mamma var på Erikslund för att handla.
Men innan Vi gick in på ICA Maxi var mamma tvungen att gå in på Apoteket.
Nu kommer jag att avslöja lite detaljer här, men det får Ni tusan i mig ta :D
- Jag måste bara gå in på Apoteket och köpa rumpsalva innan Vi går in och
handlar, började hon med ( med rumpsalva menar hon såklart Xyloproct ).
USCH !! NEJ !! FY !! BLÄ !!
Vi följer inte med Dig in på Apoteket, ropade jag och Emil i kör.
Istället gick Vi in på Team Sportia.
Men tiden gick och hon blev aldrig klar, tillslut var Vi tvugna att
gå in och kolla vad som försegick.
Då Vi kommer in ser Vi henne inte till en början, men sen hör Vi henne.
- Nääääh men där är hon ju !! ropar mamma och pekar på mig.
VA ?! Vem ?! Jag ?!
Jag och Emil knallar fram till mamma och experditen som håller på
att hjälpa henne.
- Hej, hej. Allt väl ? undrar experditen.
-Ehhh...jo, tack om Du menar mig så är allt bara fint, svarar jag.
- Skönt att höra, får jag till tillbaks följt av ett litet flin på hennes läppar.
Konstigt ?!
Vi betalar och går ut.
- Mamma vad var det för fel på den där tanten ? undrar jag.
Varför frågade hon hur jag mådde?
- Meeeen, det fattar Du väl ? svarar mamma.
Jag sa ju att det var DU som hade ont i rumpan och inte jag.
- VAAAA ?! Sa Du att det var jag som hade besvär?! utbrast jag.
- Ja, jag tyckte att det var så pinsamt när experditen frågade om jag har haft
besvär tidigare så jag sa "Nej, det är inte till mig, det är till min dotter" och
sen kommer ju Ni in så jag visade henne bara vem Du var.
- Tack mamma, tack. Verkligen...



Så kan det gå ;)

Nu ska jag kika på busstidtabellen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0