DEL 3

Mätt och belåten sitter jag nu hemma hos mamma vid deras
köksbord :)
Blev visst lite pizza idag och det var ju gott som 17!
Ska be Nima bränna lite filmer till mig, måste ha lite
"sömnmedel" till kvällen.

Ska dra en del 3 medans Emil och Sorken är
och plockar äpplen.

DEL 3
Aha vart var Vi?

Okey lyckan var gjord....i några få minuter.
En kväll satt jag och Mr F's syster och väntade på vår mat Vi hade
beställt.
Då börjar hennes "tjat" igen.
- Snääääääälla Natta berätta om klänningen!!
Snälla, snälla, snäääääääälla BARA för mig!!
Komigen NUUUUUU!!
-Okey då, men bara för Dig!
Jag börjar berätta om den och jag ser att Fadia blir vitare och vitare
i ansiktet.
- VAD FADIA, VAAAAAD!?
- Men faaaaaaaaaaaaaaaaan Natta den klänningen hade ju
Camelia på sitt bröllop, minns Du inte??!!
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!
Fort hem och kolla igen bilderna från bröllopet.
Jo, det stämmer det är samma dress :(
Jag dooooooooooooog....och Fadia med....
Bara att börja leta ny klänning, efter 3 månader.
Klänningsprojektet var ta mig tusan det svåraste...eller nej, det fanns
värre saker dom jag kommer att komma till.
Men för MIN del var klänningsprojektet den värsta biten. 
Ut och leta igen, var i Stockholm typ 5 gånger, var inne på blocket JÄMNT,
var på Ruths och Ursulla här i Västerås 4 gånger till.
Men hittade inget....
Letar vidare.
En dag får Vi ett telefon samtal från Färna.
-Hej jag är köksmästare på Färna Herrgård och jag ringer angående
maten som ska serveras under bröllopsdagen, säger en röst.
-Jaha, hej, svarar jag.
-Jo, jag ser här i mina papper att Ni ska servera libanesisk MASA,
vad är det för nåt? undrar köksmästaren.
-Ja Du menar libanesisk meza, jo det stämmer, men Vi kom ju
överrens om att Vi fixar maten själva, får hon som svar.
-Eeeeh, neeeeeej, det ska Vi göra, svarar hon mig med tveksam röst.
-Men Ni vet ju inte ens vad det är? säger jag tillbaka med lika tveksam röst.
-Nej men hur svårt kan det vara? Det är väl bara att googla? kvittrar hon.
-VA?! Googla?! Aldrig! ropar jag nästan i luren.
-Men då får Ni välja nåt från vår al a carte meny typ struts eller nåt, får
jag till svar.
Hon MÅSTE driva tänker jag, STRUTS !!?
Jag får ta det här med Mr F senare.
-Jo förutom maten undrar jag lite över förvaringen av tårtan, fortsätter jag.
-Jaha och vad är det med den? undrar hon.
-Har ni nåt större kylskåp att förvara tårtan i? undrar jag.
-Men den ska väl VI göra? säger hon förvånat.
-Nej, jag har beställt den av en tjej vi känner, får hon som svar på frågan.
-Men DÅ får Ni inte inte låna vårat kylskåp om ni inte tar tårtan från oss, får
jag ett lite strävt svar tillbaka.
-VAAA?! vad menar du? undrar jag.
-Av hygieniska skäl kan vi inte låta er hålla till i köket och ha tårtan stå
i vårat kylskåp, svarar hon som ingenting.
Om det inte är så att det är ett företag som gör den?
-Jo, men det är det ju, svarar jag.
-Aha, då ska jag se efter vad vi kan göra, svarar hon surt.
Samtalet avslutades oc jag ville gråta sönder mig, men jag visste
att Mr F skulle lösa detta ;)
Han ringer dit.
Då visar det sig att dem vill fixa ALLT!
Mat, tårta, dricka/alkohol, PLUS att festen MÅSTE vara slut
vid 1 för sen får dem inte servera alkohol efter det.
VA NU?!
Dem ursäktar sig med att det måste ha blivit ett litet missförstånd.
LITET!? LIIIIIIITET!!
Vi har bara bokat lokalen/Herrgården och 25 st hotellrum, kyrkan och prästen,
fallskärmshoppet och transport med bil till lokalen, tryckt inbjudningskorten i Iran,
letat kockar som ska laga maten och serveringspersonal, samt
 fixat inredningen till lokalen.
ALLT åt skogen!
Aja, bara att börja leta ny lokal efter 3 månaders boking.
*SUCK*
Mr F bad mig hålla mig utanför denna gång ;)
Han ringde några samtal och bara 1 vecka var lokalen bokad.
Jag ringde kyrkan som vi fått tips om av prästen Ivan och bokade den.
Dock fanns det ett bekymmer.....kyrkan stängde kl 16.00 på vardagar.
Ooooooh!!
Men med lite övertalning så höll dem öppet några timmar till ;)
Mr F bokade sångaren, bästa killen Baschi!
Jag åker till Södertälje och bokar en klänning som SKA hinna
komma från England innan bröllopet....mmmm den
killen höll på att ta kååååål på mig.

Alltså mina känslor blossar upp av allt detta.
Hahahahahaha!!
Måste dock erkänna så här i efterhand att jag är sååååå
glad att allt detta gick åt skogen, för INGET hade kunna
mäta sig med det vi fick istället <3


Persika sötsaker och frukter

Svanar i is och välkomstdrinkar


Fint dekorerat i heeeeela lokalen

Oxfile med sparris och grönsaker tillsammans med potatisgratäng


Mycket folk :D

Buffebordet med hela 2 st chokladfontäner ;)

Mr F's ide, han gav killen grymmaste affärsideen och det tackade han
Oss för efter bröllopet ;)

Vårat weddingbord

Roligaste dagen i mitt liv <3

Nu blir det lite gottis och sen måste jag hem.
Hörs senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0