Del 1

Tjena tjena!
Vilken huvudvärk jag har idag då :(
Vart kom den ifrån?
Kanske beror den på allt spring hela dagen?

Min syster Jessica fyller år idag :D
Har en present åt henne i bilen, men hon vägrar ju att
vara hemma....
Tar snart med mig presenten hem till mig och använder
den där ;)
Ska väl ta en sväng förbi henne igen....snart.

Igår var Vi som sagt i Stockholm.
Där träffade Vi mina kusiner och moster, Vi åt och drack och
åt lite till ;)
Gooooodaste maten på länge!!
HAHAHAHAHA!! Så säger jag jämnt.
Vi hade jätte kul och hur mysigt som helst, vill
snart tillbaka igen.
Roligast vare och kolla på alla korten från förr, på mamma som liten, på
min mormor och morfar och alla andra gamla rävar <3
Ska också göra en massa album...nån dag.

Tänkte att jag skulle börja berätta lite om vår
bröllopsplanering och hur det blev från en tanke -------> the wedding.
Kommer dock att ta tid....

DEL 1

Har aldrig varit den som drömt om VÄRSTA bröllopet och legat
som liten och planerat allt in i minsta detalj, men nåt hände med
mig under åren tillsammans med min Mr F.

Allt började då jag åkte på utbildningsdagar med jobbet till
Färna Herrgård.
Jag föll pladask för den fina och mysiga gården.
Började att se mig omkring och höra mig lite för om en eventuell
bröllopsfest hos dem, genast blev jag på packad en massa broschyrer.
BRA DÄR!!
Åkte hem och visade Mr F hur jag tänkt.
Han var lite skeptisk, men följde väl snällt med och kollade.
Han föll också för stället!
DOCK fanns det ett problem, ALLA salarna var föööööör små
för att ha en fest i för så många personer som Vi skulle ha :(
Jag grät....
Vi hoppade in i bilen och åkte hem, på väg ut från gården
såg Vi en stor lada.
DÄR DÅ!
Japp, den tog Vi :)
Nu var festlokalen spikad och HELA Herrgården var vår för en helg.
Medans dem visade Oss runt på gården fann Vi även ett litet kapell
där Vi kunde ha vigseln.
Förstå att ha ALLT på en och samma plats, kapell, mat- och festlokal,
samt sovplatser för alla gäster som ville stanna.
Glad som en lärka var jag.
Kapellet fick Vi sedan slopa då det var ALLDELES för litet....
Bokade istället kyrkan 1 km bort från Herrgården.
Aha, då var som sagt platsen och kyrkan klar, även prästen
var spikad.
SKÖNT!
Nu började jag leta efter brudklänning ;)
Valde den FÖRSTA jag prövade!
Hahahahaha!
Det var bara Hanna som visste hur den såg ut.
Sen bokade Vi transport till Herrgården, gissa hur?
Hahahahaha!
Med fallskärm :D
Hopp ner till kyrkan och bil från kyrkan till lokalen.
Japp, allt var bokat och klart.
Jag beställde även hem 350 st ljuslyktor/rislampor från Kina
som skulle delas ut till varje gäst på bröllopet, ja planeringen
var i fuuuuuuull gång för ett bröllop ute på Färna. 
Kanske låter det smärtfritt, men det var de låååååååångt ifrån ;)

Nu måste jag åka till ICA med mamma.

Hejsan!

NÅN SOM BEHÖVER RISLAMPOR!!??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0