Del 2

*GÄSP*
Snart går nog jag och lägger mig?!
Är trött hela tiden, måste bero på de sena
nätterna som har kommit att bli en ful vana under denna
ledighet.
Hur i hela fridens namn ska jag kunna vänja mig med
tidiga mornar igen?
Kommer att bli spännade ;)

Nu har Vi varit förbi Jessica, hon blev JÄTTE glad över sin
present :)
Imorgon fyller Linus år, jag tror att han kommer att bli uberlycklig
över sin gift han med.
Men det återstår att se imorgon som sagt.

Ligger och väntar på min man, hehehehe.
Tänkte att Vi kunde se en film så Vi båda somnar.
Dock tror jag att det kommer att gå snabbt
innan John Blund kikar in i vårat sovrum?!

Ska Vi köra en del 2 nu?
Okey :)

DEL 2
Dagarna går och så även veckorna, till och med veckor blir
till månader.
Hela tiden kräver detta bröllop sin tid för planering, varje ledig
minut ägnade jag åt planeringen, från färger till formen på borden.
Pappa åker till Iran och jag ber honom att trycka inbjudningskorten där.
Oj va han och min farbror kämpade med dom där korten, tack för det.
Då har Vi kommit till tårtdelen av bröllopet och DEN delen var inte att leka med...
Jag hade ju en viss bild i mitt huud över hur jag ville att tårtan skulle se ut.
Problemet som var va att INGEN kunde göra en sådan stor tårta
 som Vi ville ha.
Max bitar på tårtan var 80 st bitar sen skulle de övriga bitarna komma
i 9 mindre tårtor bredvid....inte vad jag tänkt mig, men jag bokade...
Sen måste jag även tillägga att dessa tårtor kostar MULTUM per bit, jag
svalde hårt då Vi satt och räknade ut vad BARA tårtan skulle komma att kosta.

Det här var vad som fanns, men jag var tvungen att boka den.
När pappa kom hem från Iran tar han mig med till Stockholm och
letar efter andra konditorier då han vet att jag inte
är nöjd med vad jag valt.
Vi åker dit och träffar en snubbe som lovar att han kan göra
tårtan åt Oss, dock är han liiite smått orolig
över att tårtan ska levereras ända till Västerås....jag måste ekänna
att jag kände likadant.
Men Vi bokade även den!
Nu har Vi 2 bokade bröllopstårtor.
På kvällarna pratade jag och Mr F JÄMNT om allt Vi gjort och
vad som var klart och vad Vi hade kvar att göra.
Då jag den kvällen sa att tårtan var bokad och klar frågade han mig
varför inte jag bett hans barndomsvän och hans sambo göra
tårtan och efterrättsbuffen, då dem tillsammans driver ett
eget tårtföretag?
Ja Du , det var ju en bra fråga.
Träffade sedan Tårtmästarinnan och förklarade att Vi
bokat tårtan, men om dem ville och kunde så skulle Vi bli
glada om dem kunde göra den.
Nån dag senare var dom 2 andra tårtorna avbokade ;)
Jaha, då gör Vi nu tårtan som JAG vill ha den, TJOOHOO!
Dagarna går lite till och de ringer från Färna och berättar att
dem varken har bord och stolar till så många personer som Vi är.
- Vi fixar det! svarar Vi.
Vi har heller inte tillräckligt med porslin till så många personer.
- Vi fixar även det! svarar Vi.
Sen har Vi heller inte tillräckligt med serveringspersonal och ingen
inredning till lokalen heller....
- Vi fixar det OCKSÅ! svarar Vi.
Till slut kommer Vi överrens om att Vi enbart vill
hyra lokalen och Herrgården, resten fixar Vi.
Okey, nu blev det lite mer att göra.
Vi ringer Mr F's syster och berättar vad som hänt.
Efter ett par dagar får Vi ett besked av henne att Vi får låna
inredningen av hennes företag.
TJOOOHOO !! Min lycka var gjord!!
Då tänkte jag inte på vad detta skulle komma att betyda för vår del....
* Transprort av möbler från och till Stockholm
* Möblera upp och inreda lokalen, samt sedan möblera ner allt igen
* Ta hand om disken
* Och bekosta det som gick sönder
Men Vi var glada!
Vi letar nu efter 1-2 st kanske till och med 3 st kockar
som kan laga mat till våra 350 st gäster.
Samtidigt letar Vi efter severingspersonal och sångare till
festen.

Där sätter jag punkt, för nu blev jag hungrig
efter allt snack om mat...


Älskade vår tårta!
Trot om Ni vill ,men jag gav killen fria händer att göra den ;)
Bestämde bara smaken som var blåbär och champainge, samt
att den skulle vara ljus.
Resten skötte Sir Fadi galant :cool:

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0