Reponerad och nya lampskärmar

Vill gråta bara jag tänker på det...eller nej det vill jag inte
för då gör det så himla ont :-(
*SUCK*
Började jobba 7 imorse och klockan halv 10 hade
jag läkarbesök på Öron-näsa-hals mottagningen.
Trodde enbart att jag skulle få svar på
röntgenbilderna ( som skulle visa NADA ) sen "CIAOO", men icke.
Först började Doktorn klämma lite på näsan min.
SHHHHHIIIIT trodde jag skulle dö !!
Det gjorde så ont, så ont, så ont, men det var
låååååångt ifrån över skulle det visa sig.
Han tyckte det var svårt att säga nåt om näsan på grund
av svullnaden som fortfarande finns kvar.
Jag föreslog att han skulle ta en titt på mina
röntgenbilder.
- Jaha, har Du röntgat näsan ? undrade han.
- Japp, det gjorde jag igår, svarade jag glatt.
Fick se röntgenbilderna över min skalle, coooooolt ju :-)
- Jaaaa, här har Vi det, sa han och pekade på frakturen.
TUUUUUUSAN PLÅTAR !! NEEEEEJ !! ÄR DEN BRUTEN ?!
Han vänder sig från dataskärmen och ser på mej.
- Vill Du att Vi ska reponera näsan på plats eller ska Vi ta
det i narkos på operationsbordet ? undrar han nu.
OOOOOH MYYYY GOOOOOOD !!
- Ehhh....va tycker Du ? frågade jag tillbaka.
- Tja, det är upp till Dej. Vill Du slippa må dåligt vilket Du kan göra
om Du väljer att sövas, men då känner Du heller inget under ingreppet.
Eller vill Du få gaaanska ont under en stund om
jag reponerar näsan med lokalbedövning ? För- och nackdelar med båda.
Sjuksköterskan som befinner sig i rummet infliker med
att " Det kan ju faktiskt vara skönt att få det gjort och slippa sövas
och ligga på uppvaket osv. "
Joooo....visst är det de.....men IALLAFALL !! ONT JU !!
- Okey, Vi gör det nu ! svarar jag snabbt.
- BRA !! svarar Doktorn och smäller ihop händerna till en klapp.
Vet Ni huuuuuuuur nervös jag var ?
Jag svettades som en ko, benen hoppade och händerna
mina var iskalla.
Förberedelserna var det värsta jag varit med om.
Dem sprutade in 2 stycken olika bedövningsmedel i näsan, sedan
förde dem upp tamponader med bedövingsmedel HÖÖÖÖGT upp i
näsan ( dog kanske 3 gånger då ).
Bedövningsmedlet smaka APA, han gav mej en rondskål att
spotta i.....men jag svalde....urkis ;-)
Nu kom bedövningssprutorna....mamma :-O
5 stick med bland annat Adrenalin.
Höll på att svimma bara jag hörde ordet Adrenalin.
Jaha, nu kommer det in fler personer i behandlingsrummet.
- Är det okey om Vi är med och tittar ? undrade dem så rart.
- Om det är nåt att se så varsågod, försökte jag skoja med. Men
min nervositet lös igenom mej.
Dem höll mina händer, en sjuksköterska på var sida, NICE :-)
Vet Ni hur skönt det var att hålla nån i handen ?
Hur skönt det är att bli struken över armen ?
Klappad på benen ?
Och bli överöst med ord som får en lugn ?
Det är FANTASTISKT !
- Ta nu några djupa andatag, får jag instruktioner om av Doktorn.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHH !!
- Knakade det nåt ? frågade han mej.
- Aaaaah....nääääh, tvekade jag.
- Nej, det var väl det jag trodde. Vi gör ett nytt försök, fortsätta han.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHH !! SHIIIIIT !!
- Så nu tror jag att jag hörde nåt, stånkade han fram medan han bände av
mej halva skallen ( var väl nacken som knakade ?! ).
Jag hörde dock inte ett skvatt, men det kan jo bero på att jag var
mer död än levande....
Fick återbesök på måndag, ska även då fasta utifall ingreppet idag inte
gick nå vidare och han blir tvungen att göra om det då :-S
HOPPAS INTE !! Kommer vägra !!
Hela grejen tog iallafall 1 timme och efter det gick jag hem
och sov några timmar.
Halv 3 hade jag tid hos tandläkarn i Skultuna.
Vi måste HURRA för det gick bra iallafall :)
Hipp hipp HURRA, HURRA, HURRA, HUUUUUURRAAAAA !!

Vill tacka Er alla som oxå komihåg min namnsdag, TACK :-D
Tack även till Er som kommer att höra av Er i efterhand
med en gratulation ;-)

Naaaaaattaaaa, Naaaattaaaaaaa, NAAAAAAAAAAAAATTA !!??
Vet Ni vem det är ?
Jo, Mr F......måste gå och kolla på det där hundprogrammet
han sitter och tittar på.

Tack till Dej P-L som komförbi med mina gardiner och
för att Du även idag delade på en bit mat med mej <3
Och tack mamma och pappa för att Ni tog mej på en
shoppingrunda, fick mej att tänka på annat
än den här bakpotatisen jag har i ansiktet <3

Titta vad jag har köpt då :)


Köpte som sagt dessa 2 rackare för en 10:a på Loppis :)


Lampskärmarna köpte jag på Nisses, fina va ?


En ny badrumsskylt, söt.

-------->
Myyyyycket bättre ;-)


NAAAAAAAAAAAAAAAAATTAAAAAAAAA !!??
Okey, nu MÅSTE jag gå.
Bye


Kommentarer
Postat av: F

Tycker nog att en Tom&Jerry påse vore på sin platts;)

Hoppas allt är bra med dig annars...

2010-12-30 @ 11:17:37
Postat av: Natta

Hahahahahaha XD

Jag behöver nog mer än en påse godis just nu !!

Hoppas att Du oxå mår bra :)

2010-12-30 @ 23:09:04
URL: http://nattanami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0